zondag 12 juni 2016

Nog meer bomen......

Hier in de Provence zie je de ene olijvengaard na de andere. Sommige kwekerijen hebben hele oude bomen. Een olijfboom kan wel 300 jaar!!! oud worden en dan nog vruchten dragen.
Deze olijvengaard was redelijk onderhouden en hiernaast was een nieuwe aanplant gemaakt. Het duurt zeker 5 jaar voor er wat vruchten aan de boom komen.
De olijfbomen hebben net gebloeid, hier zie je nog wat bloesem en al hele kleine olijfjes.
Een olijf moet vechten om zijn bestaan zeggen ze, dat klopt wel want als hij moet groeien is het zomer [heet en droog ] en de oogst is in februari.
Verder kan ik melden dat we weer verhuisd zijn naar een andere camping.
De camping in St.Remy de Provence was niet wat ik van een camping verwacht, maar dat is onze mening.
Wij zijn nu in Lagnes, ook in de Provence maar aan de andere kant van de Rhone.
Deze camping had nog 1!!!!plek en die hebben wij. De camping staat helemaal vol en dat komt door het slechte weer overal. Ik heb vandaag mensen gesproken die waren zelfs Italië ontvlucht, Zwitserland, Duitsland en grote gedeelten van Frankrijk, wegens regen, kou en blubber.
Wij houden het hier wel even uit.
Internet werkt hier prima, nu zit ik zelfs in mijn eigen caravan te bloggen. Te gek!
Wel dit was het weer voor vandaag,
Groetjes,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten