woensdag 15 juni 2016

Mont Ventoux op herhaling......en wat lekkers koken...



Vandaag zijn wij wederom naar de Mont Ventoux gereden. Op aanraden van mij heeft mijn lief eerst gezocht of er een webcam op de berg te vinden was. En ja, die was er, en zo konden wij zien of er wel of geen mist was. Het was er mooi weer, dus de top was goed zichtbaar.
Wij stapten uit de auto en een franse mijnheer bood direkt aan om van ons beiden een foto te maken. Leuk toch, en we staan er goed op. Hij was trots dat er zoveel Nederlanders deze franse berg bezoeken, zowel met de auto als op de fiets.
Ik heb nog een Nederlandse mevrouw gesproken die met haar huis tuin en keukenfiets, elektrisch uiteraard, inclusief fietstassen de top had bereikt. Ze voelde zich een tour de france winnares.
Dit is toch wel reclame voor fietswinkels die handelen in elektrische fietsen.
Koop een elektrische fiets en je kan de Mont Ventoux bedwingen!
Humor vind ik dat.
Ook heb ik nog wat lekkers gekookt op mijn inductie plaatje.
Kijk maar.....
Lardons, oignons,aille,tomates et haricots vert coco plat.
Nu in het Nederlands..
Spekjes uitbakken
1 of 2 uien gesneden toevoegen
dan de voor gekookte snijbonen [ kan ook met sperciebonen]
1 of 2 teentjes gesneden knoflook
en 1 of 2 tomaten gesneden.
Dit gerecht eet je met gekookte aardappelen, of pasta of rijst, het maakt niet uit.
De spekjes kun je ook vervangen door chorizo.
We hebben op de Ventoux ook nog een geheimzinnige testrit gezien van een aantal Mercedes auto's.
Kijk hier zie je er een, helemaal beplakt met camouflagemateriaal. Toen wij naar boven gingen moesten wij een Mercedes met een hele grote kar passeren. Wij vroegen ons al af wat je met zo'n kar op de Mont Ventoux moet. Later zagen we langs de kant nog 3 mercedes auto's staan, 2 met een grote kar en 1 onder een kleed. Dat is dan toch verdacht, vooral voor mijn man die autogek is. Bij hem viel toen het kwartje, maar je kan niet omkeren om te gaan kijken. Dus bijna bovenaan spotten wij toen deze auto.
Het geheim is geen geheim meer, maar het type van de wagens was niet te zien, helaas.
Misschien is deze foto wel geld waard. hmm.
Nou tot zover, voor straks, slaap lekker,
Groetjes,
Dit blogje heeft inclusief de foto's 1uur en 30 minuten geduurd. Pfff, goed dat ik tijd heb.






1 opmerking:

  1. En heb je je camera ook weer teruggekregen? ;)
    Inderdaad spannend die auto's. En een lekker hapje!
    Wat een leuke foto van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen