maandag 20 juni 2016

De Lavendel bloeit...............

Vlakbij het plaatsje Lioux, in de Provence, kwamen wij langs dit lavendel veld. Mooi hè? Ik stapte uit de auto en zelfs de geur was overweldigend. Het rook daar zwaar naar lavendel.
Ze bloeien heel mooi op heuveltjes, dan kan de machine ze straks makkelijk afscheren. Ja, dat doen ze met lavendel. Er wordt olie uitgeperst, voor zeep en parfum, en voor essence. Dat ik dit nog een zou zien was echt een wens, bloeiende lavendelvelden, waauw!
Maar ik zag nog wat, dat was ook heel leuk, kijk maar mee...
Daar ligt een kudde schapen in de schaduw van de bomen, heerlijk te herkauwen. Het is warm voor ze, maar ze hebben hun jas al ingeleverd. En zie je wie er op ze past?
Kijk ik laat het je zien...
Denk niet bij het zien van deze hond, wat een lieverd, want dat is het niet! Dit is eigenlijk best wel een gevaarlijke hond, al zou je dat zo niet zeggen. Deze hond past op de kudde, en als er iemand te dicht bij komt, een mens of een dier, dan zal hij aanvallen. Je zou het niet zeggen maar dat doet hij.
Mooi plaatje wel,
Groetjes,





1 opmerking:

  1. Wat mooi mam. Kan me al voorstellen hoe dat ruikt! Leuk hoor. Maarre...wauw is met 1 a ;). X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen