donderdag 5 mei 2016

Wat betekent "Vrijheid".................

Vandaag is het bevrijdingsdag. We vieren onze vrijheid.
Wat betekent vrijheid voor mij, vroeg ik me af.
Wel ik ben blij dat ik in Nederland leef, een vrij land.
Je mag hier zeggen wat je wil, je mag hier kiezen wie je wil, je mag hier trouwen met wie je wil, je mag studeren als je wil [ vooral als je een meisje bent ].
Er is hier geen oorlogsdreiging, alhoewel dat zomaar kan komen.
Op zo'n dag als deze komen dat soort gedachten altijd in mij op, hoe is dat in andere landen. We weten inmiddels allemaal heel goed dat het in een heleboel landen slecht gesteld is met de vrijheid, dus geniet van de vrijheid, hou hem in ere, en zorg dat we vrij blijven.
Met z'n allen moet dat lukken.
Maak er een leuke dag van, de zon helpt mee, dus lekker naar buiten.
Groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten