zondag 15 mei 2016

Pinksteren...........

Je zou pinksteren in dit kapelletje kunnen vieren, dit is in Bonne Val, in de Franse Alpen. Een heel klein kapelletje vroeger voor de herders en nu voor wie er maar kijken wil. Er passen ongeveer 16 mensen in, en het is heel laag, dus denk om je hoofd, au!

Het zou ook hier kunnen, dit altaar hoort bij de kerk die op de Col d'Iseran staat. Bijzonder om een kerk op een Col te plaatsen. 1 keer per maand is er een dienst, en hoewel ik er al vaak ben geweest heb ik de laatste keer de kerk open aan getroffen. Leuke verrassing was dat.
Vandaag is daar vast een dienst i.v.m pinksteren.
Hier kunnen wel een 40 mensen is, dus is iets groter.

Maar langs de weg staan deze huisjes, ook leuk. Deze staat in de Franse Alpen en het beeldje wat erin staat is omringd met allemaal dieren. 
Maar nu nog even dit
Vanmorgen bij het ontbijt hadden wij deze zomerkoninkjes.
Vorige week vroeg mijn schoonzusje nog wat het woord "zomerkoninkjes" betekende.
Ja, dacht ik, daar heb je weer zo'n woord dat voor buitenlanders die Nederlands hebben geleerd onbegrijpelijk is.
Mijn schoonzusje spreekt heel goed Nederlands, maar dit begreep ze eerst niet.
Ze dacht aan onze koning en de zomer, grappig hè? Nou stond er ook geen plaatje bij, anders had ze het wel bedacht.
Deze aardbeien zijn zooooo lekker, die koop je hier bij de Bakker, bijzonder toch, en ze komen uit Nibbixwoud.




Er zat zelfs een toetjes recept bij, wat wil een mens nog meer.

Geniet van het lange weekend, helaas koud!
Groetjes,
Marion.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten