maandag 16 mei 2016

Lekker bezig.................en Max Verstappen...........

Vorig jaar zijn wij in het plaatsje Roquefort geweest en hebben daar natuurlijk een kaaswinkel bezocht.
Ik had gehoord dat de lekkerste roquefort van het merk Papillon zou zijn.
Ik kende dat merk niet, dus toen ik die winkel zag ben ik daar binnen gegaan en heb daar een kaasje gekocht.
Die mijnheer, die mij hielp vond het heel leuk dat ik als Nederlandse in zijn winkel kwam kijken. Ik heb hem ook van alles over de kaas gevraagd in het Frans, want de beste man kende geen andere taal.
Het kaasje werd in bovenstaand blikje verpakt en daar heb ik nu ook wat in gedaan.
Bij sommige franse borduurbladen krijg je gratis borduurgaren, niet de kwaliteit DMC maar het is toch leuk. Het zijn meestal 10 strengen en die verlopen van kleur. Je ziet ik heb al een hele verzameling.
Met behulp van deze ringen maak je jojo's, en daar maak ik dan weer beursjes van.
Dit zijn ook weer kadootje's. De beugeltjes van die beursjes naai ik vast met dat gekregen franse borduurgaren, en de onderkant van het beursje ook. Dan heb ik keuze uit heel veel passende kleuren.
Goed bezig zou ik zo zeggen.
Weet je wie er gister ook goed bezig was....
Onze Max Verstappen.
Geweldig, wat een prestatie voor zo'n jongen.
Hier bij ons hebben we wel wat met autoracen, mijn zwager is de bekende Piet Speed, die ieder jaar een grote autorace wedstrijd organiseert bij ons in het dorp.
Deze wedstrijden worden verreden met autoracebaantjes, eigenlijk kinderspeelgoed, maar heel veel volwassenen komen naar de seniorenavond. hmmm.
Goed, het weer werkt niet mee, maak er wat van,
groetjes,






1 opmerking:

  1. Schattig Marion je beursjes. Vooral deze kleur. Ja ik houd nu eenmaal ook van rood. We hebben toch wel veel raakvlakken.Morgen ga ik boodschappen doen , jij weet wel waarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen