zaterdag 2 april 2016

Bonnieux et Abaye de Senanque........

Wat heb ik het toch getroffen met mijn lief. Hele mooie routes weet hij te vinden. Ik zei wel eens tegen deze en gene
Wij hebben geen TomTom, maar ik heb een Keeskees.

Een hele mooie route hebben we gereden vanuit Lagnes,
Naar Carbrieres d'Avignon, via St. Pantaleon, daarna Goult en toen kwamen we aan in Bonnieux.
Dit plaatsje is echt Frans, pittoresk en oud en grijs verweerd, kortom zo als ik het graag zie.
Het ligt ook vrij hoog, want toen we het verlieten hadden we een echte (kleine) bergrit.
We gaan nog een keer terug om nog wat foto's te maken, want het was qua licht daar te laat voor.
Die avond, woensdagavond, hebben we heerlijk ratatouille gegeten.
Ik heb het recept al eens gegeven maar hier komt het nog een keer...
Men neme:
Uien
Knoflook
Rode en groene paprika
Courgette en aubergine
Vlezige tomaten en enkele aardappels
Vlees:
Dat kan van alles zijn
Kip, of leeggemaakte saucijzen, gehakt, of chorizo 
Heel belangrijk Provençaalse kruiden, aan deze kruidenmelange is lavendel toegevoegd.
Snij alles in blokjes en doe dit in een hapjes pan of een andere pan met dikke bodem en deksel.
Als laatste de tomaten en de aardappels, wat zout en peper, en dan zachtjes laten sudderen.
Je eet het met wat stokbrood, of rijst.
Mocht je nog wat overhouden, gooi het niet weg, maar maak er tomatensoep mee. 
Deze tip is gratis!
Bonne Apentit

Ben ook nog foto's wezen maken bij Abaye de Senanque.
Jullie hebben vast wel eens een plaatje gezien van bloeiende lavendel en op de achtergrond een grote kerk.
Dit plaatje is namelijk wereld beroemd.
Nu bloeit er geen lavendel, helaas, maar daar foto's maken is wel apart.
Ooit hoopte ik de plaats te vinden van dit lavendelveld en dat is nu gelukt.
Geluk zit soms in kleine dingen.
Vandaag wat somber, maar morgen zal het weer zonnig zijn, zeggen ze.
We wachten af, genieten doe ik evengoed.
Fijn weekend,
Groetjes,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten