dinsdag 8 maart 2016

Familiebezoekjes.............

Dit schilderijtje van een handwerkend meisje in klederdracht hangt in het Zuiderzee-museum in Enkhuizen.
Mooi plaatje, wilde ik even delen.
Vandaag ga ik met mijn meiden op kraamvisite bij een nichtje van ons die pas een dochtertje heeft gekregen.
Leuk kaartje had ze, toen ik het open maakte viel er rose confettie uit, zo grappig.
Natuurlijk ook wat voor het kleine meisje gemaakt, kijk maar....
Een tuttenlapje, zo noem ik dit altijd, met kraakjes erin.
Haar naam erop geborduurd, dan raakt het niet kwijt.
Vanmiddag gaan mijn lief en ik even koffiedrinken bij een nicht  in Avenhorn.
Die is al even ziek thuis, en houdt van lezen.
Gister heb ik de boekenkast opgeruimd, dus vond ik boeken voor haar.
Kijk een tas vol, is ze even zoet, alhoewel ze zich niet verveeld hoor. Genoeg te doen, ze haakt ook erg graag.
Nou heb het leuk vandaag, ik in ieder geval wel. 
Moet vandaag wel rustig aan doen, mijn knie is heel dik, zelfs vanmorgen nog.
Groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten