zaterdag 20 februari 2016

1963 met auto's op het ijs van het IJsselmeer...................


Vandaag in de zaterdag bijlage van de krant een foto van de autorit over het IJsselmeerijs op zondag 24 februari 1963! Ik ben zo oud dat ik dit weet. 
Wij woonden in Andijk aan het IJsselmeer en in dat jaar heb ik leren schaatsen. Ik ging met mijn vriendinnen kijken naar het ijs op zee, en toen zagen wij daar auto's rijden.
Een apart gezicht.
Mijn vader geloofde het eerst niet tot hij het zelf zag.
Twee ooms en tantes hebben deze tocht gereden, en toen kreeg je een tegeltje, alleen dit duurde wel enkele maanden.
kijk maar....
Dit tegeltje doe ik natuurlijk niet weg, het hing altijd bij mijn tante aan de wand. Achterop heeft ze geschreven dat ze het met de Ford Taunus 15M hebben gereden. Leuk hè? 
Toen datzelfde ijs ging smelten was er een verschrikkelijke storm, Dat zorgde voor kruiend ijs. 
Dat ijs kwam zelfs over de dijk heen en dat maakte heel veel lawaai. Het is dan net of er geschoten wordt. 
Als je het niet ooit gehoord heb weet je niet wat het is.
Gezellige zaterdag,
Groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten