donderdag 21 januari 2016

Sokken breien doe je zo of zo............

Dit is een echte aanrader, als je wilt leren sokken breien. Voor de prijs hoef je het niet te laten, 
€ 8,95 !!!
Ik wil het graag weer proberen, ik heb het vroeger op de lagere school wel geleerd. Wij leerden nog echt handwerken. We moesten een maaslap breien, wat het was wist ik toen niet. Het roze geval was af en wat denk je, knipt die handwerkjuf er zo een gat in. Wist ik veel, dat moesten we toen dicht mazen. Gelukkig had ik dat geleerd want later heb ik voor mijn oudste dochter een trui gemaakt met randen die waren opgemaasd.
Dus met hulp van mijn vriendin Anneke en dit boekje gaat het mij zeker lukken om sokken te breien.
Deze sokjes zijn geen probleem, ik denk dat ik er al wel 60 paar van gebreid heb. Ik bewaarde ze in een taart doos van de bakker, en die zat helemaal vol. Iedere dag breide ik een sok. Ik werkte vroeger bij de DSB Bank, en als er iemand een baby kreeg, kregen ze van mij sokjes. Leuk dat ze dat vonden. Ik deelde er wel eens 5 paar per week uit. 
Met het duimpje gaat het beter, maar we houden ons maar rustig, dus nog geen sokken breien.
Gezellige dag gewenst,
groetjes,


1 opmerking:

  1. Ischa is ook heel blij met deze warme sokjes, ze zitten ook heel lekker. X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen