zaterdag 16 januari 2016

Enkhuizen door de ogen van de van Rossems!..........


Dit poortje is ook in Enkhuizen, op de binnenplaats van het Binnen Zuiderzeemuseum.

Gisteravond zo genoten, er was een programma op tv gepresenteerd door 2 broers en een zus, genaamd van Rossem. Nu ben ik fan van Maarten van Rossem, zo'n heerlijke brombeer, met een zeer eigen!! mening.
Maar goed zij waren in Enkhuizen, op hele mooie plekjes. Zo bezochten zij ook de Snoeck van Loosen stichting. En dat gebouw ken ik heel goed. Mijn oom en tante waren daar in de jaren 50 en 60 conciërge. Als ik dus bij hun was te logeren mocht ik mee naar hun werk. Ik heb daar in dat prachtige huis heerlijk rond gedwaald.
Het leuke vond ik ook dat ze naar de keuken gingen, die was beneden, daar was het domein van mijn tante. Ze lieten ook die microfoon zien, daar kon je mee praten door het huis. 
Het liftje in de keuken, daar heb ik wel ingezeten en dan deed mijn oom mij naar boven hijsen. Ik was toen 4 of 5 jaar oud.
Die mooie kast die ze lieten zien in de kamer, daar moest mijn tante vaak dingen in en uit halen, bijzonder vond ik dat, omdat je de kast niet kon zien.
Mocht je het terug willen kijken dan kan dat vandaag nog, het was op NPO 2 om 21.15 vrijdagavond.

mooie deur in Enkhuizen, volgens mij op de Breedstraat.
Even heel iets anders, straks ga ik even met mijn oudste dochter naar het ziekenhuis, want we hebben weer een baby in de familie Blaauw. De jongste dochter van Kees z'n zusje, is bevallen van een meisje. Even om de hoek kijken, en dit neem ik mee.

Wel zelf gebreid uiteraard.
Vandaag is het verband weer van mijn hand en het ziet er goed uit, kijk maar...

Het voelt een beetje strak, maar verder ziet het er goed uit.
Fijn weekend,
groetjes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten