vrijdag 18 december 2015

Wat ons gister overkwam...................

Wat ons toch gister overkwam dat horen jullie zo, we doen eerst de engelen met het gedicht.
Wie gaan er vandaag gedicht nummer 18 voorlezen?
Weten jullie dat al, of moet ik er nog iemand bij roepen, zeg het eens.
Nee hoor, dat hoeft niet, vandaag doen wij het weer een keer, vind je dat goed?
Ik wel, maakt mij niet uit, ik zal de kalender even pakken, vakje 18 toch?
Kijk hier is vakje 18, dan pak ik nu het gedicht.
Het gedicht is van Conny

Mijn Kerst gedichtje

Weet iemand nog wat kerstmis inhoudt
Met kindje Jezus in een kribje van hout
Weet iemand nog wat kerstmis betekend
Dat God zijn zoon stuurt en op ons rekent

Er zijn niet veel mensen die alles precies weten
Maar alleen denken aan veel en lekker eten
Een kerstboom met lichtjes en ballen
Met engelenhaar en sneeuw dat moet vallen

Maar vergeet niet dat dit alles ook gaat
Over samen zijn en liefde en geen haat
Over iets over hebben voor elkaar
Dat is onvoorwaardelijk en zonder maar.....

Dus het geeft niet of je de bijbel goed kent
Maar of je zelf goed in je hart bent
Doe eens iets goeds voor een ander
Dan heb je het goed voor elkander

En dat is...............een zalig Kerstfeest.

*****

Gistermiddag ging de bel, daar stond een bezorger van Post NL met een grote doos!
Wij kregen zomaar een doos, via RTL4, nou ja zeg.....
Gelukkig zat er een hele lieve brief bij, ik was tot tranen geroerd, zulke lieve woorden...
Dit werd ons aangeboden door onze lieve dochter Marloes.
Kijk wat er allemaal in zit......
Zelfs een heel mooi kookboek [ net wat voor mij]
Dank je wel, lieverd, het was een hele leuke verrassing.

Ik zal jullie ook het werkje nog laten zien wat we bij Marja hebben gemaakt.
Het is toch leuk geworden.[Ja, dat vind ik echt]


Nu zal ik jullie nog een klein lief engeltje laten zien, gemaakt door Greet, alweer een aantal jaren geleden.
De handjes gevouwen, zo schattig.

Morgen hebben wij een spannende dag, want dan gaan we naar de reunie van wijlen de
de Ford Garage
Geerling & Winkelaar.
Hierover zondag meer.
Gezellige dag,
 groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten