donderdag 17 december 2015

Het was gezellig met de patchies.............en een lege pindakaaspot

Hallo, daar zijn we weer, we mogen vandaag weer het gedicht lezen. Echt waar, we hebben het gevraagd.
Nou ik zal eens even aan de grote engelen vragen of het waar is.
Ja, ze mogen het van ons doen, want het was gister een groot succes.
Oke, dan zoek ik de kalender even op, hier komt ie....
Weten jullie welk vakje aan de beurt is? 
Even denken gister nummer 16, dan vandaag nummer 17, toch?
Ja, jullie hebben gelijk.
Hier komt het gedicht van Mobar.

Kerstpostzegel

Hier de kerstpostzegel
voor de belangrijkste brief
aan ons aardse bestaan
aanvaard in dankbaarheid dat we het
kerstfeest mogen vieren

nu het ego is verdwenen
betaalt moeder de gans de porto
van haar laatste brief met een postzegel
die bestemd is voor de wereld.

****
Gister had ik patchie middag bij Marja. Zo gezellig, vooral deze tijd. Leuke kerstversieringen en we gingen nog wat leuks maken ook, daarover later meer, want het is nog niet af.
Van Greet kregen we deze leuke "kerstkaart"

Ja, zegt Greet, gewoon een lege pindakaaspot, en daar wat leuks mee doen. Kijk dat bedoel ik, dat kan niet iedereen. Heel leuk gedaan, ben er blij mee.
Ik heb even geen adventskalender gevonden, dus een engeltje dan maar.
Ooit van Greet gehad, gemaakt van ingeweven damast [zal wel van een oud tafelkleed geweest zijn],
daar kan je dus nog leuke dingen mee doen. Nooit weggooien, denk aan een quilter, ook al zitten er vlekken in, je kan daar omheen knippen.
Ik preek graag voor eigen parochie, je weet maar nooit.
Schattig engeltje toch!
Morgen weer een verhaaltje, fijne dag,


groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten