donderdag 24 december 2015

Het is de dag voor kerstmis..............

Kijk het stalletje is klaar, alles staat erin. Als goed katholiek zouden de koningen en het kindje er niet in staan, maar ik ben geen goede katholiek. Bij mij mag alles er altijd meteen in, lekker warm met elkaar, Samenzijn, een kerstwoord.
Vandaag lezen de engelen het laatste adventsgedicht, ik ga ze roepen....
Jullie mogen het laatste gedicht lezen, hebben jullie tijd, is alles geregeld?
Ja, alles is voor elkaar, we gaan beginnen....
O, dit gedicht gaat over DE STER....
Je had daar toch een foto van, kijk eens even in je archief...
Ja, hier is ie, het is een Greet.
[ je zegt toch ook dit is een Rembrandt ]
Nou hier is het gedicht...

Kerst van Cindy

Ik vond dit sterretje voor de deur,
het had een glinsterende gele kleur
Dit sterretje van goud
is vast al honderd jaar oud.
Ik pakte het voorzichtig op en zei,
ik maak mijn vrienden zeer blij
want ze krijgen allemaal met kerstmis
dit sterretje van mij.

*****
Straks komen de kleinkinderen, gaan we nog wat leuks doen. We gaan naar de Boet, en dan daar lekker een patatje of een kroket met ze eten. Zullen ze leuk vinden, en dan zijn daar levende dieren, dat vinden ze ook leuk.
Doe rustig aan, het is maar kerstmis............
Johoo,Johoo,


groetjes,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten