zaterdag 19 december 2015

Gedicht van de dag.............

Vandaag laat ik jullie een heel klein kapelletje zien dat heel hoog in de Franse Alpen ligt. Je kan er alleen lopend komen. In deze kapel zou een kerststal niet misstaan. Kijk maar.....
Het is er echt piep klein. Mijn Kees kan daar niet rechtop lopen zonder zijn hoofd te stoten. Het was een kerkje voor herders in de zomer.
De engelen zal ik nu vragen over het gedicht van vandaag.
Hebben jullie al wat gevonden voor vandaag?
Ja, we hebben er weer een. Het gedicht is van Wil Melker, die kennen we onderhand al een beetje.
Wij gaan het niet voorlezen vandaag, we hebben het te druk met kerstvoorbereidingen. We moeten nog een lied instuderen, Gloria of zoiets, en nog een over herders in de nacht, dus je begrijpt even geen tijd.
Oke, dan vraag ik die engelen wel zonder die mooie vleugels.
Mogen wij weer vandaag...Ja, wij kennen onze liedjes al, de herdertjes lagen bij nachte, en komt allen te samen, het is ieder jaar bijna hetzelfde. Wat doen die engelen moeilijk.
Nou we gaan beginnen..
Vakje nummer 19 vandaag.


Mijn Kerstgroep

ik had een vredige kerstnacht verwacht
dacht mijn schaapjes op het droge, 
maar het zwarte dat ontbrak

We zijn gaan zoeken op de velden 
waar herders hun kudde telden
klopten aan bij stallen
het bleef spoorloos voor allen

heb mijn kerstgroep toen eens goed bekeken
Maria, Jozef en de beesten
ook daar geen taal of teken van mijn vermiste schat

tot het kind begon te huilen
dat in de kribbe lag
het wees mij met heldere ogen
waar het zwarte schaap te vinden was

dit is een tekening van Marjolein Bastin.

*****
Ja, ik heb ook nog een adventskalender gevonden, wel een leuke die iedereen kan maken, gewoon witte enveloppen nummeren en die op een lege schilderijlijst plakken. [bij de kringloop vindt je die wel]

Ik wilde jullie ook nog even laten zien wat we van Marja kregen woensdag, een klein zakje van kerststof met een hele leuke inhoud, kijk maar....
vooral dat kleine sneeuwpopje!
Zo, dat was het weer voor vandaag. Vanmiddag de Geerling en Winkelaar reünie. Zal mij benieuwen wie er allemaal komen. Doordat Kees en ik 18 jaar bij het bedrijf hebben gewoond kennen wij natuurlijk heel veel medewerkers. Sommige zie je nog wel eens en andere nooit meer.
Jullie horen en zien het morgen.
Fijne zaterdag, 
groetjes,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten