donderdag 3 december 2015

Feestje...de engelen....en advent.....

Vandaag vieren mijn man en ik een feestje, we zijn 35! jaar pappa en mamma.
Onze oudste dochter wordt vandaag 35, moeder van 3 hele leuke kinderen, onze kleinkinderen.
Vandaag komen haar dochtertje en haar jongste zoontje bij ons en mag zij, samen met haar man ergens lekker gaan lunchen op onze kosten. Is ze er even uit.  Haar jongste zoontje is, ondanks dat het allemaal goed gaat, toch een zorgen kindje.
Haar oudste zoontje zit inmiddels op de basisschool.
*****

De engelen lezen de Libelle. Zij wezen mij op een adventskalender, kijk maar mee.....
Deze is heel leuk gedaan, zo met die stokken, volgens mij berkentakken, en daar hang je dan zakjes aan, en kleine pakketjes. Zie je wel, iedereen kan een adventskalender maken.
Iedereen kan ook een Rudolph maken, kijk maar stond ook in de Libelle.
Gewoon een pindadop 2 oogjes geven en een rode neus, en het gewei en de oortjes kleur je erboven. GEWELDIG!

*****
Vandaag zakje nummer 3. Hier komt het gedichtje, ik zal het uit het zakje halen....
Het gedicht is van Wil Melker

Kribbe en het Kind

de weg naar kerst is uitgebaat
 door sterren van de straat
een stal die leeft wordt nu verboden
 door menselijke goden
kribbe en het kind zijn curiosa en antiek
 voor wie ze vindt
wij etaleren slechts de buitenkant
 in pracht en praal
de boodschap die om vrede smeekt is een
 diep weggestopt verhaal.

Ik ga een taartje eten bij onze dochter, heb het leuk vandaag, tot morgen, 
groetjes,

2 opmerkingen:

  1. Kees en Marion van harte gefeliciteerd met Marieke, en Marieke ook van harte gefeliciteerd. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lunch was 'heel heerlijk mama' (zoals Ilay dat zegt) en gezellig met zijn 2. Dank jullie wel! Elly jij ook bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen