zondag 20 december 2015

De vierde adventszondag................

Het zakje heb ik gepakt uit vakje 20 van de adventskalender.
Wie gaat er lezen vandaag? De engelen zitten ook weer niet op hun plek, waar hangen ze nu weer uit. Ik zal eens even kijken of ik ze vinden kan.
Waar blijven jullie nou, er moet toch een gedicht worden voorgelezen, of willen jullie niet meer. Het is nog maar een paar dagen...
Zou je toch die andere engelen met die takkerige vleugels willen vragen, wij hebben het echt te druk.
We moeten nog een ster zoeken om die te laten vallen, je weet wel er viel in de kerstnacht toch een ster, nou vind er eerst maar een.
Oke, ik vraag die andere engelen wel, volgens mij willen ze heel graag.
Mogen wij vandaag alweer lezen. Joepieieieie...
Wij hebben stiekem al gekeken, het is een gedicht over rendieren. Je weet wel die grote herten die met de Kerstman rondrijden in het hoge noorden.
Ja, zo zien ze er uit.
Laten we beginnen...
het gedicht is van Pele
het is een grappige versje, niet zo kerstwaardig, moet ook kunnen, toch?

Rendieren CAO

Aan de hoek van de bar in de plaatselijke kroeg staan ze nog wat te nippen voordat ze moeten werken 's morgens vroeg
Doe nog maar wat, zegt er een, en steekt zijn poot omhoog
wat biertjes en de wijn graag droog
Hoe gezellig, ze hebben vrij even geen gefriemel aan dat gewei
Straks moeten ze aan de bak met in de slee een Kerstman en een cadeautjeszak
Rudolph zijn neus wordt steeds roder van de drank
en uit zijn bek komt een walmende stank
Gelukkig dat hij voor in de rij staat
als hij vanachter maar alles dicht laat
Vorig jaar was hij ook al zo aan het stinken
in de volgende rendieren CAO komt een verbod op alcohol drinken
Jongens nog een laatste rondje dan moeten we weer aan de slag
het is niet altijd rendierendag.

Zo komt Rudolph dus aan die rode neus! mmmmmmmmmm
*****
Dit was het kerstblogje voor vandaag, ik ga nog een blogje maken over de reünie.
Vanavond ga ik lekker eten  en gezellig samenzijn bij mijn vriendin Betsy, samen met Wout en Ria. Ik heb er zin in.
groetjes,

Mijn stalletje laat ik ook nog even zien.




1 opmerking:

  1. Gezellig hoor mam ! Ook leuk dat de engelen steeds voorlezen, hi hi! X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen