woensdag 23 december 2015

dag nummer 23.....

We naderen de 25 ste. Het is vandaag de 23ste, op naar het gedicht.
Wie gaan het lezen vandaag?
Ik zal eens even kijken, o, de kerstmannen, oké.
Wil jij het vakje openmaken voor ons?
Ja hoor, dat doe ik.
Nou let op we gaan beginnen.....

Het meisje met de zwavelstokjes  van P. Feller

Tijdens kerstmis lag een meisje te kleumen in de wintersneeuw
Het gebeurde lang geleden, zeker langer dan een eeuw.

Zij warmde zich aan zwavelstokjes in die ijzige koude nacht.
Droomde van een prachtig kerstfeest, niemand die toen aan haar dacht.

Ook nu zwerven er nog kinderen. Zwavelstokjes verkopen ze niet,
maar ze zijn net zo ontredderd, vaak verteerd door zwaar verdriet.

Handel volgens de kerstgedachte. Wees barmhartig, wees kordaat.
Schenk een gedeelte van uw rijkdom aan deze kinderen van de straat.

*****

Gister al heerlijke dingen gekookt en voorbereid om vandaag mee verder te gaan.
Uiteraard stoofpeertjes, de echte Gieze Wildemannen, dat zijn toch echt de lekkerste.
Hertenstoof laten sudderen, en daar maak ik dan een soort jachtschotel van.
De coq au vin staat te marineren die mag vandaag op het vuur, nou dan schiet ik al lekker op.
Morgen hebben we nog de kleinkinderen, gaan we wat leuks mee doen, ik zeg nu niet wat, want dan leest hun moeder het.
Ik zag nog een leuk plaatje in de agenda
Enig deze kerstsokken, bedenk het maar.
Heb geen kerststress, dat is het niet waard doe rustig je ding.
groetjes,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten