vrijdag 4 december 2015

dag 4 = gedicht 4, de engelen lezen voor................

Vandaag alweer 4 december, we gaan in snelle passen naar Kerst.
Hier vakje nummer 4 van de kalender en in het zakje gedicht nummer 4...

De engelen lezen voor......
Het volgende gedicht is van Bregje Schampers

..viel stil

't laatste geluid op straat waarnaar ik luisterde viel stil
De laatste vogelkeel, nu heel de lucht verduisterde, viel stil
En in mijn hoofd elke gedachte,
in mijn hart ieder verlangen, in mijn ziel
de twijfel of Gij met mij waart of mij verliet, viel stil
Lang zocht ik in de stilte naar de bron van mijn gezangen:
ik vond een kind, dat in de kribbe sliep,
 en ieder lied viel stil.

*****

Gister hadden wij ook de oppas  op onze kleine Ischa, kijk hoe goed hij het doet..
Hij is hier een tevreden ventje, hoewel hij zijn moeder wel eens tot wanhoop drijft, want hij heeft vreselijk veel honger. Praten kan hij niet, dus huilt hij best wel wat meer dan een andere baby.
Gelukkig was hij bij ons tevreden.
*****

Ik heb toch nog weer 2 adventskalenders gevonden, als je gaat zoeken zijn er best veel te vinden.
Allemaal genummerde huisjes en via het dak kom je in een zakje waar wat in kan, leuk gedaan.
Dit zijn genummerde zakjes, met kleine cadeautjes erin, voor kinderen heel leuk.

*****
Vandaag gaan wij weer eens naar de Handclinic in Amsterdam. Ik heb wederom een trickerduim, wat heel pijnlijk is, krijg daar dan een injectie in [ is ook heel pijnlijk ] en dan hoop ik dat het een tijdje wegblijft. Vroeg of laat wordt het toch wel opereren.
Twee jaar terug ben ik al eens aan mijn middelvinger geopereerd, daar zat een cyste in het gewricht, en die is terug. Dus......
En allebei de kwalen zitten aan mijn rechterhand, s...t!

Ik wens jullie een leuke dag, groetjes,




1 opmerking:

  1. Leuk die adventskalenders en een gedicht elke dag! Schattig fotootje van Ischa! X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen