woensdag 16 december 2015

al een beetje kerstfeest......

Wie zijn jullie nou weer? O, wij hangen in de kamer, maar wij zijn ook engelen. Wij hebben niet van die mooie gevederde vleugels, maar wij doen ons werk wel goed. Onze vraag is: mogen wij ook een keer gedichten lezen, dat kunnen we namelijk heel goed. Aah toe, mag het?
Nou wat vinden jullie ervan? mogen ze het vandaag doen? Oke, dan pak ik de kalender erbij....
Vakje 16 vandaag, wat gaat de tijd snel.
Let op, het gedicht is van P. Liebregts

Kerstmis komt eraan.

In Bethlehem wordt er een kind geboren
Er staat daar een hele lange rij
Misschien is daar alles bevroren
Maar toch is iedereen blij

De ezel en de os
de lammetjes en de schapen
Liggen allemaal op het mos
En de kleine ligt in z'n kribbe te slapen

Dan vieren wij hier ons feest
met het gezelschap dat rond een familie hangt 
Iemand die het kerstverhaal voorleest
Dat is waar iedereen naar verlangt.

*****
Voor mensen met een kleine woning, hier een simpele adventskalender. Een mooie berketak met getallen erop, en dan een plakkertje op de juiste dag. Simpel maar het werkt.
Onze oudste kleinzoon, Ilay, zit pas op de kleuterschool, en had maandag avond al zijn kerstviering op school. Kijk, hij had er zin in. Een mooi overhemd met kleine kerstboompjes erop, en een heuse stropdas. Daar ging " mijnheer". Ik vroeg mijzelf af, hoe dat eruit zal zien over 18 jaar. Hoop het mee te maken.
[ de foto is niet zo heel mooi, komt van mijn telefoon]
Dan wil ik ook nog even deze engel laten zien
Deze is zo schattig/engelachtig, ooit van mijn patchie vriendin Greet gekregen.
Ik laat er de komende tijd nog wel een paar zien.
Vanmiddag heb ik patchiemiddag bij Marja, dus gezelligheid kent geen tijd.
Jullie ook een gezellige dag, groetjes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten