donderdag 26 november 2015

Wat een leuke dag......................

 Deze 3 engeltjes hebben we gemaakt. Het was weer zo gezellig, lekker kletsen en dan tegelijkertijd een engeltje maken.
Het zijn engeltjes van atelier Bep, dus je kan ze ook maken, bestel het patroontje bij Bep, zie de zijkant van mijn blog.
Deze is van Betsy, 
Deze is van Ria,
Deze is van Anneke, 
 En dit is van mij.
Mijn Engel verkeerd nog in staat van ontbinding. Ik was de juf, dus ik heb jurken genaaid, benen genaaid en gevuld, voor allemaal armen genaaid en de lijfjes.
Kortom alles met de naaimachine heb ik gedaan. Leuk hoor om te doen.
Mijn vriendinnen gingen met resultaat naar huis en daar gaat het om.
Ja, en nu zitten jullie natuurlijk op het recept te wachten van de heerlijke tomaten-broodsalade die wij bij de lunch hadden.
Het was een heerlijke salade en niet moeilijk te maken.
Hier komt het recept:
Wat heb je nodig
Wat wit brood, kan ook stokbrood zijn, in kleine blokjes gesneden
flinke eetlepel tomatentapenade
olijfolie
1 rode ui
gele cherrytomaatjes
rode cherrytomaatjes
een paar pomodorori tomaten
parmezaanse kaas
basilicum
balsamico azijn
eigenlijk macadamia noten, ik had pijnboompitjes
en wat honing.
****
bak de blokjes brood, die je vermengd hebt met de tapenade en olijfolie in de voorverwarmde oven , 9 min. op 190 gr.

Pel en snipper de ui
Halveer de tomaten
de grotere tomaten in blokjes snijden
rasp de kaas
scheur de basilicum blaadjes

Meng alles in een grote kom, breng op smaak met wat zeezout en grof gemalen peper.
Wacht dan 10 minuten met opdienen.
Dit is ook een lekker recept voor op de camping, want dan rooster je het brood evt. in de koekenpan.
Heerlijk, eet smakelijk.

groetjes,



















1 opmerking: