zondag 29 november 2015

twee dingen.................

Kijk dit kleine kapstokje was ook nog een cadeautje. Gekregen van Betsy. Ja, die weet vaak hele leuke dingen te vinden. En weet je waar?.........
Wel heel vaak bij Dorcas. kringloopwinkel in Andijk.
Daar komt dit kapstokje vandaan. Er zitten daar creatieve vrouwen die dit soort dingen verzinnen en dan maken voor de verkoop.
Dat plankje is namelijk een stukje steigerhout, "Merry Christmas"maak je met stempels en de eland is van de Action. Misschien hebben ze wel het een en ander gekregen en daar maken ze dan wat van.
Zoek je nog wat leuks, ga eens bij Dorcas kijken in Andijk, je steunt ook nog vele goede doelen met je aankopen.
Ik ben Fan van deze winkel.
*****
Dan het volgende.................
Het is vandaag de eerste zondag van advent, we zijn onderweg naar Kerst.


Dit is een adventskalender, deze heb ik jaren terug gemaakt, omdat mijn man zo van stoomtreinen houdt.
Er zitten allemaal vakjes op met een nummer, van 1 tot en met 24, en in die vakjes zitten zakjes, en die zijn bij mij gevuld met een gedicht.
Ik heb zakje nummer 1 opengemaakt en dit gedicht zit erin.

Geeft de Mensheid toch vrede...............

Geeft de mensheid toch de vrede
de rust om in eigen land te kunnen leven

Met geweld is niemand gediend
dan alleen een stel kwaadwilligen dat is hun leven

Waarom moeten wij toch iedere keer met kerst
weer om vrede vragen

Wanneer komen de dagen dat de kerstklokken in vrijheid
en blijheid voor iedereen luiden

Zijn alle zotten op aarde wijs
iedereen een leven in vrede te geven
dan is vrede op aarde pas echt!

Henk post.

*****
Na Parijs, Brussel, de toestroom van vluchtelingen, is dit wel heel toepasselijk.

in de aanloop naar kerst ga ik iets met deze gedichtjes doen.
groetjes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten