maandag 16 november 2015

quiltgilde regiodag Hoorn......

Afgelopen zaterdag, 14 november, hadden wij onze najaarsregiodag van het quiltgilde.
Ja, met enige trots kan ik zeggen dat ik lid ben van een gilde.
Ik had mijn caravan quilt meegenomen, en zo als je hier ziet hebben veel mensen ernaar gekeken.
Ik had ook veel vragen over de jojo's die erop vastgenaaid zitten.
Die kun je namelijk met de hand maken, of je koopt een jojo maker, en dan gaat het sneller.
[ Ik heb natuurlijk een jojo maker]
Verder was het weer een gezellige dag, en het winkeltje was van Lieselotje uit Hoorn.
De bazin van die winkel, Tonny, vertelde dat haar winkel gaat sluiten en dat zij zich op lesgeven gaat storten. Ze heeft aanbiedingen uit Amerika. Hoe leuk is dat!
Ik zou hetzelfde doen, een winkel kan altijd nog.
Ze had trouwens een hele mooie quilt meegenomen en daar had ze 3!! keer een prijs mee gewonnen.
Prijzen in Amerika o.a..
Ik heb er een foto van gemaakt en ik mocht de quilt op dit blog laten zien.
Dit is de quilt, het is eigenlijk een nabootsing van een plafond in een kasteel in Schotland.
Ze mocht daar geen foto's maken, maar een suppoost heeft het wel voor haar gedaan.

16!! van deze met de hand geborduurde vogels zitten erop gemaakt.

En wat dacht je van deze bloemetjes, driedimensionaal, je kan erin kijken.
Zo mooi en netjes gedaan.
Ze heeft er slechts twee en een halfjaar over gedaan. Dat is best wel snel.
Denk nog even aan een minuut stilte voor de Parijse slachtoffers, vandaag om 12 uur.
groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten