vrijdag 20 november 2015

een gedachte aan mijn tante..............

Dit is een stuk zeep, genaamd le chat. Het is zeep uit Frankrijk, uit een zeepfabriek in Marseille.
Mijn tante was altijd gek op deze zeep, dus die bracht ik voor haar mee, en nu heb ik dit stuk zeep. Ja, het is een flink stuk, een groot vierkant blok.
Leuk hoe ze die letters en die kattenkop erin geperst hebben.
Heel veel Franse mensen doen hun kledingwas met deze zeep. Natuurlijk niet in de wasmachine maar wel wasjes die met de hand gebeuren. Ze hebben vaak een wasbak met een schuine geribbelde rand thuis en daar leg je de kleding op en dan met een boendertje kan je de zeep er in wassen. Op campings zie het nog wel eens.
Het is echte zeep, want het schuimt heel goed. Je kan je er ook mee wassen, dus zo maak ik het maar op. 
Wel leuk dat je dan op die manier weer aan je tante denkt.
groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten