woensdag 11 november 2015

11 november = Sintmaarten..................

Toen ik klein was, 6 jaar, ging ik samen met Betsy en Ria Sintmaarten . Wij gingen dan om Buurtje lopen. Dit was nog een hele tocht, want er stonden ook veel huizen. We gingen meestal om 6 uur lopen en kwamen tegen half 9 weer thuis. En ja, dat was bijzonder, wij gingen zonder ouders. Iedereen was zonder ouders. We haalden heel veel snoep op, en ik vond alleen de kruidnootjes en de taaipopjes lekker, de rest gooide mijn moeder later weg.
Ook hadden wij een kaarsje, of een waxinelichtje in de lampion. Nu zou dat niet meer kunnen, veel te gevaarlijk! Die van Betsy is ooit in de brand gevlogen en toen kreeg ze bij een huis waar we wat gingen ophalen een nieuwe lampion met een zaklantaarn. Je had die lampion ook nodig want niet overal waren lantaarnpalen.
Als ik het zo terug lees beleefden wij een spannend avontuur met z'n drieën.
Je liep overigens tot en met je 12e jaar.
Later kreeg je een mandarijn, idioot vond ik dat, dat is toch geen snoep!
Maar dat hadden natuurlijk weer mensen verzonnen die vonden dat Sintmaarten ook verantwoord moest zijn. Pfffff.
Gister niet geborduurd maar nog een paar beursjes gemaakt.
Zijn ook weer leuk geworden
Ik wens een ieder een leuke dag en avond, het is Koemarkt in Hoorn, helaas zonder koeien, en Sintmaarten vanavond. Haal wel snoep in huis, want daar rekenen kinderen op.
groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten