zondag 20 september 2015

In het Fries vertaald.......

Wat ik nu toch hoor , Google gaat van af nu allerlei dingen in de Friese taal vertalen.
Google doet dit al in alle andere talen die er zijn.  Dat is zo leuk, want nu kan iedereen over  de hele wereld ook mijn Zininquilten blog lezen.
Ik heb namelijk, zag ik gister, lezers in Rusland, Frankrijk, Engeland, Roemenië en Polen.
Nu komen daar ook de Friezen bij. Fijn voor die Friezen die wat moeite hebben met de Nederlandse taal.
Ik zie er naar uit.
Weten jullie waarom ik dit schrijf? mijn vriendin en ik hebben eens een workshop gevolgd in  Friesland.
Natuurlijk waren het merendeel van de vrouwen frieszinnen, en die vertelden ook alles in het Fries. Voor ons onverstaanbaar! Na 2 verhalen over een quilt was ik het zat en vroeg toen of er ook een vertaling was van het verhaal van die mevrouw, het is niet meer goed gekomen met de workshop die dag. 
Wij hadden geen vriendinnen gemaakt.
Fijne zondag allemaal, speciaal mijn vrienden Bert en Betsy, die vieren vandaag hun 40 jarig! Huwelijksfeest.
Groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten