zondag 19 juli 2015

ZON dag, helaas.......

En weer is het zondag zonder zon. Voor de werkende mensen onder ons vind ik dit erg. De hele week is het lekker weer, behalve afgelopen woensdag, en dit is al de derde zondag op rij dat de zon niet schijnt. Zo Pesterig!



Wij hebben nog echt zeezout gekocht. Hier ligt een hele berg in de zon te drogen. Dit was in de buurt van Narbonne. Ze hadden daar verschillende bassins waar het zout gewonnen wordt, en een heel leuk winkeltje.



Ze verkochten er ook producten die met zeezout gemaakt werden, o.a. gezouten karamel, lijkt mij niet lekker, en ze hadden gezouten chocolade. Heel apart.

Leuk ingericht hè, dit winkeltje. Er draaide ook een film over het winnen van zout, heel interessant

Voor Marieke en Marloes heb ik een zak zout meegenomen, en zoals je weet, zout bederft niet.
Wij hebben ooit ook zeezout gekocht in Gerande, en dat zout ziet grijzer en is grover dan dit zout. Dit ziet vrijwel wit. Grappig dat dat verschilt.
Hopelijk toch een leuke zondag ondanks het weer, groetjes, Marion.


1 opmerking:

  1. Ik ben heel blij met die mooie zak zout. En zoute karamel is wel lekker mam, het is een heel subtiel zoutje. Ik neem wel een keer zoute chocolade voor je mee, het zal je verrassen. Je kunt het hier ook kopen, van Tony Chocolonely.

    BeantwoordenVerwijderen