woensdag 17 juni 2015

Zuidelijk natuurschoon........

Dan ben je maar 150 km verderop gegaan en de natuur is kompleet anders. Overal zie cipressen bij de huizen en oleanders volop in de bloei. Dat heb ik bijna nog nooit gezien, want toen ik 40! Jaar geleden met mijn ouders naar de  middelandse zeekust ging was het meeste al uitgebloeid.  We gingen meestal eind juni begin juli.
Leuk om alles nu in de bloei te zien, ook heel veel gele  brem en  weer wilde orchideeën.
Ook heel veel parasoldennen zie je hier, die zie je bijna nooit bij ons, terwijl het een hele leuke boom is. Veel olijfboomgaarden en vijgenboomgaarden en de onvermijdelijke velden met druiven. Kees zegt dan: daar groeien de flessen wijn. 
Hoewel het hier al heel warm is geweest waren ze erg blij met de regen, de druiven zijn door de droogte te klein. Dan hebben we een slechte wijnoogst in september en dat moet niet.
Wat ik ooknog even kwijt wil is het volgende:
Wij hebben tot nu toe hele mooie campings van ACTIE gehad, met meestal hele mooie toiletgebouwen. Waar we nu zijn idem dito, splinternieuw. Alleen........
Ja, jullie voelen hem al aankomen, je moet in je blootje naar de douche, en ook in je blootje weer terug, er zijn geen haken om ook maar iets op te hangen. Wil je naar het toilet, zelf papier meebrengen, op zich geen probleem, maar waar  kan ik het rolletje kwijt? Niet aan gedacht!!!!!
Maar het ergste komt nog, als je invalide bent dan is er voor jou een speciale accommodatie, alleen je kan nergens je spullen kwijt, de douchekop kan niet vastgezet worden, alsof een gehandicapte kan staan en de douchekop vast kan houden en zichzelf wassen!!!!!!! 
Waarom erger ik mij aan dat soort dingen, ik weet het niet, maar het laat mij niet los, het is een probleem. Deze campings worden door de ACTIE toch gecontroleerd?????
Volgens Kees gecontroleerd op gezelligheid, mooi weer en hoe ziet het dorp eruit.
Vandaag ook nog een jerrycan wijn gescoord, 5 ltr., om te proeven en olijfolie bij een producent.
 Schoonzus Tine, ik neem het voor je mee, olijfolie, extra vierge
Genoeg weer voor vandaag, groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten