woensdag 3 juni 2015

Postzegels kopen.......

De laatste keer dat ik in Frankrijk was wilde ik wat postzegels kopen om wat kaarten te sturen. Dus ik ging naar het postkantoor, waar een hele leuke postbeambte zat. Omdat ik blond(grijs inmiddels) kijken ze altijd een beetje anders. Wel in mijn allerbeste Frans zei ik: dix timbres puur Hollandse s'il vous plait. Commend? Il dit. (Wat zegt u) en ik herhaalde de boodschap nog een keer. Hij keek mij lachend aan en zei dat hij dacht dat ik een brief aan de president van Frankrijk wilde sturen, die heet immers Hollande. Dus toen zei ik: Non les timbres sont pour le Pays Bas.( zo noemen ze Nederland in Frankrijk ook wel) En ik kreeg lachend de postzegels aangereikt. Leuk he?
Zo zie je maar weer, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, toch...... Hij was wel leuk om te zien.
Fijne woensdag, hopenlijk beter weer, groetjes Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten