zondag 10 mei 2015

Moederdag...............


We hadden het gister nog over een letterlap, wel deze heeft mijn moeder gemaakt , en toen was ze 8 jaar oud! Mijn moeder leeft niet meer maar dit is toch een leuke herinnering aan haar. Dagelijks zijn er toch wel dingen die mij aan mijn lieve moeder doen denken. Ik zie dingen van haar terug in mijn oudste dochter, die lijkt namelijk in kleine dingen op mijn moeder. Leuk is dat.
Ik heb mijn moeder toch nog een beetje om mij heen als ik bij mijn tante Nel ben, die is welliswaar 4 jaar ouder dan mijn moeder, maar ze hebben veel dingen gemeen. Het is ook leuk dat je toch nog dingen kan vragen over vroeger.
In mijn jongste dochter zie ik dingen van mijn schoonmoeder terug. Zij lijkt in haar gezicht een beetje op haar. Vooral haar ogen. Mijn schoonmoeder was de laatste die overleed, dus helaas geen vragen meer.
Fijn om deze moeders gekend te hebben, ik heb van beide veel geleerd, en pas nog dagelijks hun raadgevingen toe.
Mocht je je moeder nog hebben, maak er een leuke dag van, en geniet van eventueel je eigen moederschap op deze bijzondere dag.
Moederdag wie zou dat verzonnen hebben.
Fijne dag allemaal, groetjes Marion, moeder en oma.

1 opmerking: