maandag 20 april 2015

nog een Zininlezen..........

Het beloofd weer een mooie dag te worden vandaag, ik ga straks weer mantelzorgen bij mijn tante, We gaan wat nieuwe kleren voor haar kopen, dat zal ze wel gezellig vinden.
We zijn nu een beetje onderweg naar 4 mei , en 5 mei. Dan krijg ik altijd weer zin om een oorlogsverhaal te lezen, hoe triest ook, maar we mogen gewoon niet vergeten.
Hier wat leesvoer voor jullie: " De jongen in de gestreepte pyama", van John Boyne, een heel aangrijpend boek over een jongentje die met zijn vader bij een concentratie kamp gaat wonen. Het speelt zich af in Duitsland en het verhaal eindigt op een verrassende wijze, lees het zelf maar.
"de jongen, de viool en de meester", van Julie Thomas,  gaat over een joodse familie die alles moeten achterlaten, vluchten, en een viool verstoppen................later duikt deze viool weer op en daar schuilt het oorlogsverhaal in. Lees dit aangrijpende verhaal.
En tot slot natuurlijk "Haar naam was Sarah", van Tatiana de Rosnay. Een van de mooiste boeken die ik heb gelezen.

Twee van deze boeken zijn verfilmd, dus jullie kennen het verhaal al wel, maar in het boek staan ook dingen die niet gefilmd kunnen worden. Ik vind het boek altijd mooier dan de film.
Fijne, zonnige dag, groetjes Marion.


1 opmerking:

  1. Hi Marion! Ik vind ook boeken altijd mooier dan de film! ik heb "Haar naam was Sarah" ook gelezen en daarna pas het film gezien. Ik doe het altijd op deze volgorde ;)

    groetjse
    Ayala

    BeantwoordenVerwijderen